Friday, December 22, 2006

Амьдиагийн маань фото агшинууд

Тэгэхээр энд Эрхэмчухал буюу mongolduu.com -ыг санаачлагч, админ олноо Dore хэмээн алдаршсан нэг эрхэмийн гайхалтай, сэтгэл хөдлөм сайхан зургуудаас толилуулахыг би бээр хүслээ.

Эдгээр зургуудаас та бүхэн бидний эх орон, аж амьдрал гээд бүхний л зүйлийн талаар шинэ өнгө аяс, өгүүлэмж олж харна гэдэгт итгэлтэй байна.

Эрхэмчухалын hi5 home page, Flicker home page

1. Brothers and Sisters 2


Brothers and sisters /2006 Goodoin am/
i've been living away for last 8 years so most of them met me for the first time. they only knew me from my pictures and old homevideos. it was so much fun to hang out with them... they are just a few of my young cousins, im the oldest of all, right now i dont even know how many cousins i have, there are many to count. so many were born when i was away... my dad has one older sister and thirtheen younger brothers and sisters... its a HUGE family!! and my mom has... () hehe so you imagine why i lost count

2. A Moment Of Life



3. Solongo /Sitara/



4. Fly like a bird...



5. Life is choose...



6. You Can't See Me...



7. I'm sorry...



8. Little Miss Sunshine



9. Ballet



10. Sassy, a bactrian camel



11. Don't cry



12. En route



13. No Pissing! Fine 5000T



За ингээд өндөрлөе. Эрхэмчухалын маань илүү олон зургуудыг та http://www.flickr.com/photos/mongol/ хаягаас орж үзээрэй!

Friday, December 15, 2006

Би сүүлчийн пионер!

Ийм гарчиг өгөх болсон нь ийм учиртай юм. Нилээд холоос тайлбарлая:
Гол шалтгаан:
-Монголын залгамж үе болон залуу үе дийлэнхи олонхи нь шудрага, хүмүүнлэг, хөдөлмөрч, оюунлаг ёс суртахуунгүй болж буй
-Амьдралын утга, зорилго тэмүүлэлгүй, тэр бүү хэл амьдралын утга учир гэдгийг мэдэхгүй
-Ядуу. ядуудаа бүүр оюун ухааны ядуурал, залхуурал

Тэгвэл бид:
-Бидний хүүхэд ахуйд арай ч одоогийнхоос ондоо боловч, гол авууштай нь тодорхой хэмжээнд шудрага, хүнлэг, оюунлаг, хөдөлмөрч чанарыг дээдлэж, түүгээр хүмүүжүүлдэг байж. Тэр нь пионер юм.
-Бидний үе болох өдгөөгийн 20иод насны залуус тухайн социалист нийгмийн хүүхдүүдийг төлөвшүүлэх арга болох пионер хэмээх бүлгийн хамгийн сүүлчийнх байлаа.

Хөдөлмөрч Пионер:
-Тухайн үед одоогийнх шиг хүний хөдөлмөрийг хөнгөвчилсөн техник, технологи хомс тул бүхнийг гараар, хамтаар хийж сургана:
-Гэрийн ажилд туслахыг өөрийн үүргээ гэж үзэх бөгөөд харин ч хэн сайн хийх вэ хэмээн уралдаан өрнүүлнэ.
-Амралтын өдөр бүр улаан бүчтэнүүдийг бултаар цуглуулж "сайн үйлсийн аян" өрнүүлнэ. Хүн бүл цөөтэй айлуудад очиж модыг хөрөөдөж, хаглаж өгөөд, усыг нь дүүртэл авч өгнө.
-Өөрийн анги танхмийг ангийн бүлэг бүрээр ээлжээр хуваан авч орой бүр цэвэрлэнэ.
-Анги бүр ээлжээр жижүүрт гарч, сургууль доторхи ёс журмыг сахиулна. Үүний тулд өөрсдөө ёс журмыг дээд зэргээр сахиж, бусдад үлгэрлэнэ.
-Хичээлдээ тааруу нэгэнийг сурлагаар тэргүүлэгчид хуваан авч хариуцаад туслана гээд зөндөө.

Оюунлаг Пионер:
-Хичээл сурлагад онц анхаарах бөгөөд сайнаас дээш сурахыг сурагч, пионер бүрийн үүрэг хэмээн үзнэ.
-Номын сангууд ч боломжийн хүртээмжтэй бөгөөд чөлөөт цагийн ихэнхийг энд өнгөрүүлж номыг амтархан уншиж, шимтэнэ. (сүүлдээ харин хэтэрүүлчих гээд байдаг гэмтэй байсан. Гол хохирогч нь нүдний хараа)
-Гэрийн даалгавараа тогтмол цагт нь хийх бөгөөд ойлгохгүй, мэдэхгүй зэрэгт ах эгч нар гээд дуртайя туслана.
-Хичээлийн бус цагаар сонирхолоороо сонгон секц, дугуйлан, бүлгэмд явах бөгөөд практик талаа түлхүү баримтласан сургалтын арга барилтай. Эдгээр нь уран зураг, дуу бүжиг, дизайн болон инженер, зохион бүтээх гэх мэт...

Пионерийн Хүмүүжил, ёс суртахуун:
-Пионер болон сурагчид нь шудрага, хүнлэг хүмүүжлийг дээдлэдэг тул чадал мөхөс нэгнийг дээрэлхэх зэргийг тэвчихгүй бөгөөд харинч өмгөөлөн хамгаалдаг рыцарь маягийн хүмүүжилтэй. (Төмөр ба түүний комманд гэх мэт)
-Худал хэлэх, хууран мэхлэх зэрэг явдлыг тэвчдэггүй бөгөөд тийм зүйлсийг нийтээр жигшин гадуурхана.
-Сурагчын форм зэрэг хувцасаа цэвэрхэн, гамтай өмсөж хэрэглэх бөгөөд гадуур тоглох, гэр орны ажилдаа өөр хувцас өмсдөг байв.
-Аливаад ахмадын хүндэтгэн үзэж сургааль үгийг сонсдог ба хэн нэгэн ахмадад тусласан бол бараг баатар хэмээх өөрийгөө бодох нь энүүхэнд.
-Хүүхдүүд л болсон хойно ямар нэг зүйлсээс болж маргалдах, зодолдох нь байсан ба гэвч ихэнхи нь нэр төрөө хамгаалах зорилготой ба бас зодолдох нь тоотой цөөхөн. Гэхдээ унасан хойно өшиглөх, мод чулуу хэрэглэх зэргийг хулчгар дорой хүний зан гэж үзэх ба бусдын дунд ийн хулчгар нэртэй болсноос ялагдсан ч шудрагаар ялагдахыг илүүд үзнэ.

Эцэст нь:
Ийнхүү бид хамгийн сүүлчийн Пионер байж түүний нэр төрийг сэвтүүлээгүй хүүхдүүд байсан ба гэхдээ энд тэр үеийн Пионерийг илт магтан дуулах гэсэнгүй. Мөн Пионер байсан гэдгээс ичээгүй ба тухайн үеийн социалист нийгэмд сайн ба саар зүйлс олон байсан ч

хамгийн гол нь аль ч шудрага, ардчилсан нийгэмд зайлшгүй байх зөв, тэгш хүмүүжил, ёс суртахууныг амсаж, амьсгалж өссөнд л байгаа юм. Түүнийг л хэлэх гэсэн зорилготой.

Одоогийн ихэнхи залууст энэ нь "бүч зүүж хөөрсөн шал мэдрэл, хэнхэг", "номноос өөр үзэж харах зүйлгүй", "ахмадад суудал тавьж өгөх илүүдээ гарсан зан", "мөнгө авахгүй байж хүнд дэмий зарагдаж" байсан тэнэг мэт хэрэг боловч ингэлээ гээд бидний үеийнхэнд алдсан зүйл огт байхгүй ба харин ч зах зээлийн энэхүү ширүүн өрсөлдөөн дунд "амьдрах чадалтай" болж одоогийнхоны мөрөөддөг капиталист бүтээгч болоход энэхүү бидэнийг багад хүмүүжүүлсэн хүмүүжил, төлөвшил зүй ёсоор нөлөөлдөг бөгөөд "амьдралын чадвартай" болгодог зэргийг нэн хөгжингүй гүрнүүд болох Япон, Америк, Хятад зэрэг орны амжилт бүтээлийн өндөр оргилд хүрсэн алдартнууд янз бүрийн ном, хэвлэлүүддээ өөр өөрийн өнгө аяс, өгүүлэмжээр бичсэн ч эдгээр нь явж явж эргээд л энэхүү дээрд дурдсан болон дурдагдаагүй хүмүүнийг адгуус амьтнаас ялгагч тэр л уг шинжийн талаар сургасан байх юм.

Уриалга:
Гэхдээ энд нийтлэг өнөөгийн залуус, хүмүүсийн талаар дурдсан бөгөөд үнэнхүү сайн хүмүүжилт хүүхэд, залуус ч мэдээж бий боловч тэдгээрийн тоо өдрөөс өдөрт ховордож өдрийн од адил болж буйг хувийн зүгээс харамсаж байгаа хэлээд хэрвээ уншигч та миний адил бодон явагч нэгэн аваас өөрт хамаарах хүүхэд, багачуудад ийн сайнаар үлгэрлэн, басхүү зааварлаж, алдаж буй нэгнийг сургамжлаж байвал сайн хүмүүжил, сургалт нь бага бага орон зайг хамарсаар цаашид монгол орныг маань бүхнийг бүрхэн гэдэгт гүнээ итгэж байна. Голлон анхаарууштай нь миний бодоход ном уншиж, ертөнцийг танин мэддэггүйгээс тийм зүйлс бий хэмээн ухаардаггүй нас залуу, цус шингэн өнөөгийн багачуулын гол алдаа ба аль болох сайн ном уншихыг зөвлөн, санал болгох нь нэн сайн гэж мөхөс би мунхаглана.

"Насны багад эрдэм сурахад залхуугүй бөгөөс нэн сайн" ба
"Эдээр биеэ чимснээс эрдмээр бие чим".

гэдэг буй заа.

КИМYРА АЯАКО - Тархины тураал

Өнөөдөр Баабар.нэт орж уншин суутал ийм нэг бичлэгийг сэтгэгдэлүүд дотор blogmn@yahoo.com гэсэн хэрэглэгч оруулжээ. Уншиж үзээд гашуун боловч үнэхээр үнэн үгүүдэд нь дотор харанхуйлах шиг болсон тул хойшид санагтун гээд энд хадгалж орхив.
Яг хаана анх нийтлэгдсэн зэргийг сайн мэдэхгүй боловч зохиолгчийн нэрийнх нь хамт бол хулгай биш хэмээн тооцохгүй гэж мунхаглаад ийнхүү бүдүүн зүрх гаргав.

КИМYРА АЯАКО
Японд суугаа Малайзын элчин сайд «Намайг хорин настай байхад манай улс дөнгөж тусгаар тогтноод байсан бөгөөд олон асуудал тулгараад байсан билээ. Бид амжилт гаргаж, тусгаар тогтнолоо дэлхийн олон улсаар зөвшөөрvvлэх хэрэгцээ шаардлага байсан. Би Малайз эх орны төлөө хvчин зvтгэмээр санагдаад, юуны өмнө гэр орныхныхоо бахархал болсон хvн байх хэрэгтэй юм гэж бодогдож байлаа. Эх орондоо би хэрэгтэй гэж бодож явлаа. Одоо Малайзын Засгийн газар ирээдvй vеийнхний төлөө «Визон-2020» гэдэг төлөвлөгөө зохион гаргаж байгаа билээ. Улс орны хувьд Малайз амжилт олж, олон улсын тавцан дээр бол тус улс ирэх зуунд удирдагчийн байр сууринд очих ёстой хэмээн зорьж байна» гэснийг уншаад Монголын байр суурь гэдэг юу вэ гэж бодогдлоо. Хагас жил Монголд байхгvй байгаад буцаж ирэхэд юм болгон хөгийн харагдаад, монголчууд нэг л хөгийн санагдаад болж өгдөггvй. Олон жил хөгийн юмны төлөө зvтгэж явсан би ч бусдад хөгийн харагдаж байгаа байлгvй дээ. Би бол япон хvн. Гадаадын хvн Монголыг хөгийн байна гэхэд дургvйцэх нэгэн байж болно. Гадаадынхан манай Монголыг хамаагvй шvvмжилж болохгvй гэх хандлагатай хvн ч байж болно. Гэвч миний бие Монголд хөл тавьснаас хойш яг арван жил болж байна. Хэрэв «Гадаадын хvн манай орныг бvv шvvмжил» гэх юм бол би тийм хvнд «Гадаад орноос тусламж бvv ав» гэж хэлмээр байна. Эд барааны тусламж байвал аваад байна, сэтгэл санааны тусламж бол хэрэггvй гэх гээд байгаа юм уу? Ер нь монголчууд нvдэнд харагдах ашгаас өөр сонирхолгvй, юу ч хэлээд нэмэргvй. Гэтэл нvдэнд vл vзэгдэх нэг юм л хvнийг хvн болгодог шиг санагдах юм. Сайд, дарга болохын төлөө ёс жудгаа худалдаж чаддаг хvн, тэр хvнийг тойрон шавсан шимэгч хорхой шиг хvмүүс. Миний бодлоор Монголд сайд дарга болсноос малчин болсон нь илvv мундаг. Өнөөдрийн Монголд дээр өгvvлсэн Малайзын сайдын vгэнд гарсан ухаан шиг ухаан алга. Өөрөөр хэлбэл олон улсын харилцааны тавцан дээр уншигчийн байр сууринд гарна гэсэн ухаан огт алга санагдана. Малайз ч, Монгол ч ялгаагvй Азийн хөгжиж байгаа л орон. Төр хvчтэй байя гэвэл хууль боловсронгуй, хууль хvчтэй байх ёстой гэх хvн байдаг. Гол нь хуулиндаа биш, хуулийг зөв хэрэгжvvлэх явдал л чухал. Хуулийг зөв хэрэгжvvлнэ гэдэг сэтгэлийн сахилгатай байхыг хэлнэ. Сэтгэлийн сахилга байвал буруугаа засаж, алдсанаа нөхөн сэргээх дотоод дархлал байна. Тийм юм байхгvй бол гаднаас яаж ч оролдоод сайжруулж чадахгvй. Хятадын “Их сургаал бичиг” номын VI бvлэгт “Улс орны хувьд эд хөрөнгийн сонирхол жинхэнэ ашиг сонирхол биш, харин ёс журам бий болгох л жинхэнэ ашиг мөн” гэж бичжээ. Улс орны удирдагч эд хөрөнгийн талаар хvч чармайлт тавьж байгаа бол заавал хөгийн амьтсыг өөрийн гар хөл болгон ашигладаг. Тэгэхдээ удирдагч тэдгээр ашиглаж байгаа хvмvvсээ чадвартай гэж бодож байгаа бол тийм хөгийн амьтдаар төр, засгийн эрх бариулах ба тэгж эрх бариулбал заавал хvн зоны ч юм уу байгалийн гай гамшиг учирна» гэж бичсэн байдаг. Хятадын сургаалаас иш татвал өнөөгийн монголчууд «хятадын юм» гэсэн утгаар хvлээж авахгvй ч байж мэднэ. Дургvйцээд зvгээр сууж байснаас хятадуудаас илvv их юм уншиж, наад захын хятадын гvн ухаан мэдэж байх хэрэгтэй бус уу. Ер нь монголчууд ном уншихгvй болсон байна. Өнөөгийн Японы нийгэмд тодорхой байр суурь эзэлсэн байгаа хvмvvс залуудаа өглөөнөөс vдэш болтол тасралтгvй ном уншиж байсан бөгөөд одоо ч япончууд маш их уншдаг. Яагаад ингэж уншдаг вэ? Өөрийн дотоод ертөнцийг сайжруулахын төлөө л тэр. Монголд өрнөсөн ардчиллын vйл явцыг Японы Мэйжигийн хувьсгалтай (1868 оны) зvйрлэн ярьж байсан. Монголыг Японтой зvйрлvvлээд дэмий байх аа. Тэрхvv Мэйжигийн хувьсгалын өмнө Англи, Францад очсон япон хvн байсан, тэд тэдгээр орны байдлыг гайхаж, улмаар манай Япон хурдан сурч боловсорч, хөгжих ёстой гэж бачимдан цухалдаж байсан гэдэг. Тэр бол жинхэнэ эх оронч сэтгэлгээ юм. Бас дэлхийн II дайны vеийн Японы хямралыг ч өнөөгийн Монголын шилжилтийн vеийн хямралтай зvйрлэдэг хvн бий. Япончууд тэр vед хvн бvр хvчээ дайчлан ажиллаж, Япон орныг баян тансаг болгоё гэж бодож байснаас бус, одоогийн зарим монгол хvн шиг эх орны нэрээр хаа нэгтээгээс олж ирсэн мөнгийг өөрийн нэр дээр гадаадын банкинд шилжvvлж байгаагvй юм гэнэ билээ. Ийм байхад манай япончуудтай өөрсдийгөө зvйрлэх гээд байгаад зэвvv хvрч байна. Ингэхдээ би манай япончууд мундаг, Монгол хvмvvс муу гэх гээгvй. Хvн л юм хойно аль алинд нь сайн муу юм бий. Гэхдээ монголчуудыг харахаар юмыг зөвхөн хэлбэрдээд л, агуулгыг орхисон шиг бодогдож, санаа зовоох юм. Yнэхээр соёлын хямрал. Ном уншихгvй, унших ном ч байхгvй. Мэдлэг нь өөрөө олж авсан биш, дандаа бусдаас л дуулсан зvйл байдаг. Ижилхэн санаа бодолтой, нэг төвшний хvмvvс цуглаж ярилцлаа ч хөгжиж дэвжихэд ямар ч нэмэргvй. Телевиз, радио, хэвлэл гэхэд бас л ижилхэн ухаантай, ижилхэн төвшний хvмvvс бичиж, ярьж, нэвтрvvлж байгаа учраас ялгаагvй, тvрvvчийн л цуглаад ярьсны vргэлжлэл. Тархины тураал. Сайн сураагvй гэж хэлvvлсэн хэрнээ, бас өөрөө тvvнийгээ мэдэж байгаа хэрнээ бодож санах юмгvй яваад л байна. Монгол хvн маш азтай юм. «Монгол vндэстэн» гэдэг нэрээр дэлхий даяарт эрхэлж, дэлхий даяараа эрхлvvлж байна. Чингис хааны нэр барьж ямар нэг юм хийх гээд байх юм уу, хэнээс ямар тусламж орж ирэх нь вэ гэж хараад хvлээгээд л суугаад байна. Хэрэг болбол залхтал гуйж хоргооно, хэргээ бvтсэн хойно таг чиг болно. Ер нь япончууд хvнээс юм гуйхаас ичдэг, хvний юм авахаас санаа зовдог. Хэрэг бvтсэний дараа л баяр талархал илэрхийлэхийг чухалд vзэж жин даруулдаг. Дэлхий нийтээс ялгарах монголчуудын нэг онцлог бол дээр дурдсан, хэргээ бvтмэгц таг чиг болдог зан. Манай япон ёс ийм тийм гэвэл зарим монгол хvн «За яршиг, зvгээр. Японы ёс ямар хамаатай!» гэх нь бий. Манай япончууд зvгээр л нэг ажил хөдөлмөрт зvтгээд өнөөгийн хөгжилд хvрсэн биш, хажууд нь ёс төр гэж чухал юм байнга хамт явдаг. Энэ бол Хятадад ч, Америкт, Европт ч бий. Ойр дотно болох тусмаа ёс төрийг чанд баримтлах нь чухал. Ёс төрийг сайн сахих хэрэгтэй. Залуус бол ер нь ёс төр гэж юу болохыг олигтой мэдэхгvй учраас тал хувь нь бvтэж байсан ажил хэргээ бvр нурааж орхих нь ч бий» гэж бид заалгадаг. Монголчууд ёс мэдэхгvй гэдгийг тэдэнтэй нэлээд харилцсан япончууд мэднэ. Тэр ч бvv хэл зарим нь «Угаасаа байхгvй юм чи нь, ёс журмыг монголчуудаас эрээд яадаг юм бэ!» гэдэг гээд бод л доо. «Хvн гэдэг хоол, унд, хувцас хунарт зовохгvй болж байж сая хvний ёсыг бодно Монголчууд мөр бvтэн, гэдэс цатгалан болж байж ёсыг сурах байлгvй дээ» гэх хvн ч тааралддаг. Гэвч юу л бол доо. Монголчууд хоол унд, хувцас хунарт санаа зовохооргvй болчихвол харин ч нvглийг мартах байлгvй. Монголчуудтай харилцахлаар л сэтгэл сэвтэнэ. Сэтгэлийн тусыг ойлгохгvй хардаж сэрдэнэ. Тэгээд «Ямар ч тооцоо, зорилгогvйгээр хvнд тусална гэдэг ойлгомжгvй юм. Тооцоотой, зорилготой байж л хvнд тусална гэдэг нэг талаар зөв» гэх нь урам хугална. Монголд хvнд хариугvй тус хvргэнэ гэж байхгvй. Энэ бол ядуу байгаагийн шинж. Тулга тойрсон тооцооны богино ухаан монголчуудыг туйлдуулж байна. Миний хувьд, бvр багаасаа «Хvнд туслах бол хариу санаж тооцоололгvй сэтгэлээрээ тусалж бай» гэж сурсан билээ. Харин монгол хvн «Аав ээж намайг «хvнд туслахдаа тооцоотой хандаж бай» гэж сургасан гэхийг сонсоод, Монголын нийгэм дэх хvний сэтгэл Японыхоос эрс өөр болохыг мэдэрлээ. Танай хvмvvжлийн энэ зарчим дөрвөн уулын дундаас бvv гараасай гэлтэй ч тийм хvмvvжилтэй хvмvvс хэдийнээ хил давж, бусдын зэвvv хvргэж яваа нь vнэхээр харамсалтай. Өгөөш том тусмаа дэмий гэж vг байдаг. «Монголчууд юу ч vгvй юм чинь ядаж бардам зан байх ёстой» гэдэг монгол хvн тааралдана. Гэхдээ одоогийн монголчууд бардам зан гэж юуг хэлэхээ сайн мэдэхгvй байгаа учраас тэдний бардам зан гээд байгааг өөр хэлэнд орчуулбал бvдvvлэг зан гэж л буулгахаас аргагvй. «Сул дорой хvн тvvнийгээ нуух гэж зөрvvдлээд, найр тавихыг зохисгvйд тооцон омогддог» гэсэн vг бий. Монгол залуучууд «Гадаадынхан бага юм өгч байна. Бvр ихийг өгөх ёстой. Юм өгч байгаа нь цаанаа учиртай» гэх мэт хардлага сэрдлэгийн хачин сэтгэл их гаргана. Баян ядуу гэдэг ер нь юу юм бэ. Миний бодлоор баян хvн өөрийгөө гэх аминч vзлийг дийлэн зохицуулж чаддаг байхыг хэлнэ. Сэтгэлийнх нь бvх орон зай зөвхөн «би» гэх ганц бодлоор дvvрсэн хvнийг аминч vзэлтэн гэнэ. Миний энэ утгаар баян ядууг ойлгодог хvн Монголд хэд бол? Монголд vнэхээр баян хvн байхгvй гэж боддог. Бузар мөнгө, ариун мөнгө гэж ялгаж чадахгvй, мөнгө бол эрх хэмжээ гэж ойлгож байгаа цагт Монголд жинхэнэ баян байгаа гэж төсөөлөхийн аргагvй. Өөрөө vл тансаглан, өрөөлийг тансаглуулагч л жинхэнэ баян хvн. Хятадын «Мэнз бичиг» номд «Ордны дотор цэвэр тансаг боловч гадаа хог новштой, тарианы агуулах сав хов хоосон байхыг хулгайчийн тансаглал гэнэ» хэмээжээ. Муу луйвраар залилж авсан мөнгөөр хvvхдээ гадаадад сургахаар явуулдгийг ойлгохгvй байна. Юуг нь ойлгохгvй байна вэ? Аав нь луйвраар олсон мөнгө гэдгийг мэдсээр байж, тийм мөнгөөр суралцахаар явж чадаж байгаа хvvхдийнх нь сэтгэлгээг vнэхээр ойлгохгvй байгаа юм. Би ямар мундаг хvн биш, монголчуудад сургаал айлдах чадалтай ч биш дээ. Ер нь Монголд эхлээд хvний дотоод сэтгэлийн хувьсгал л хийх хэрэгтэй. Тэгж жинхэнэ хvн бий болгох ёстой байлгvй дээ. Жинхэнэ хvн гэдэг ямар хvнийг хэлэх вэ гэвэл худлаа хэлдэггvй хvнийг л хэлнэ. «Монгол хvний vгэнд битгий итгэ!» гэдэг vгийг хаанахын хэнээс ч сонсож болно. Танилцах тусмаа итгэх боломжгvйг ухаарна. Монголыг сайн мэддэг хvн бол юу гэж хөрөнгө оруулалт хийх вэ дээ. Мэдэхгvй хvний толгойг эргvvлж байгаад, хэдэн цаас салгаж аваад нvvр буруулахыгаа л мөнгө оруулалт гэж бодоод ойлгуулаад байх шиг. Тэгсэн хэрнээ хөрөнгө оруулагч Монголд бус, өөрт ашигтайг бодож vvнийг хийж байгаа мэтээр сонин хэвлэлээр шуугиулах нь дэндvv. Хятадын зохиолч Ро жин, «Усанд унасан нохойг нэрмэж зод!» гэж бичсэн байдаг. Ёс журам эс мэдэх нохойг авартал хэн нэгнийг зууж мэдэх юм шvv гэсэн утгатай энэ vгийг олж уншаад хvчтэй цохилт авсан. Би багаасаа «Хvн болгонд тусалж бай» гэж хvмvvжсэн. Гэхдээ монголчуудтай харилцаж явахад Ро жингийн энэ vг орой руу орж билээ. Ер нь Монголд зовлон багадаад байх шиг. Зовж л байж юманд хvрдэг хорвоо доо. Ардчилал иймэрхvv замаар явж байгаагийн хариуцлага ард тvмэнд бас бий. Монголын ард тvмэн өөрөө хийх ёстой гэж бодохгvй, хэн нэгэн хvн хийж өгөөсэй гэж хvлээгээд сууж байна. Хэн Монголын нийгмийг гайгvй болгох ёстой юм бэ? Дандаа хvний гар харна. Өөрт хамаатай юмыг өөрөө л хийх ёстой гэдэг зарчим алга. Гадаадад сурч байгаа хvмvvс, гадаадад гарсан хvмvvс монгол орноо хаяагvй байх аа. Гэхдээ тэд «Монголыг гайгvй болохоор нь очно» гэж ярьдаг. Бас л хvний гар харсан сэтгэлгээ. Монголчууд гадаад хэл их сурч байна. Тэгж сураад юунд хэрэглэх, ямар зорилготой вэ? Бизнес, мөнгө, нэр алдар бодохоос бус, эх орондоо хэрэгтэй хvн болмоор байна, эх орны төлөө сурах ёстой гэж бодох хvн байхгvй. Юуны өмнө өөрийн амьдрал байдлыг сайжруулаад, дараа нь эх орноо гэж боддог, бас тэгж хэлдэг хvн олон. Өөрийн амьдрал байдлыг сайжруулах гэсэн хvний хvсэлд хэр хэмжээ гэж байхгvй. Монголчуудтай харилцах бvрт, сvvлийн vед «Арсланг дийлэх гэж оролдоод оролдоод яаж ч чадаагvй өчvvхэн хулгана хавханд хавчуулж шархалсан өвдгийг нь хазаж орилуулсан гэнэ ээ» хэмээх нэгэн vлгэр санаанд орж ирээд, тэр арслангийн өвдөг нь би юм шиг санагдаад болж өгдөггvй. Монголд байх тусмаа монголчуудтай харилцах талаар их юм сурлаа. Амин хувиа хичээгчдийн дунд байх тусам алаг хорвоогийн хоосон чанар илvv тод харагдах аж. Хорвоо ертөнц дандаа нэг янзаараа байхгvй. Цэцэглэсний эцэст хагдрах зайлшгvй. Алдар нэр, албан тушаал гэгч нэг л бодит чанартай биш санагдаад байх юм.
КИМYРА АЯАКО

Хувийн зүгээс нэмэхэд
--------------------------------------
Тэртээд дундад зууны үеэст монгол хүмүүн нь нийтээр өнөөгийнх адил арай ч ийм "ухамсарын доройтолд" ороогүй байсан гэж би хувьдаа үздэг бөгөөд түүхийн аливаа бичгүүдэд ч монголын хатуу бат сахилга бат болон хувь хүний "би" үзлээс хамтын ашгийг эрхэмлэдэг байсан эдүүгээ түүх л болж дээ. Гэвч "уулын мод урттай богинотой" нь тул өөрийн танил хүмүүс дотор маань үнэнхүү "гэгээрсэн" хүмүүс олонтой бөгөөд тэдний нөлөө, суртал зэрэг нь бид мэтэд сайнаар нөлөөлдөг тул удахгүй манай цөөхөн Монголчууд маань Япончуудын адил шудрага, хүмүүнлэг ёс суртахууныг дээдлэдэг болно гэдэгт эргэлзэхгүй байна. Гагцхүү тэрхүү "оюун, сэтгэлгээний хувьсгал" аль цаг үед болохыг "Балхжав" гуай бид хоёр таашгүймаа.

Мунхаг миний л мэдэхийн ардын дунд маань
"Эрхэм баян эрдэм ном,
Удаах баян эрүүл мэнд,
Гутгаар баян үр хүүхэд,
Адгийн баян эд хөрөнгө" гэсэн сургааль үг байсан бөгөөд эдүгэйгийн хүүхэд залуус тэр бүр "мэддэггүй нь" харамсалтай.

Thursday, December 14, 2006

Blog Page үүсгэв


За ингээд өнөөдөр хэдэн цаг сууж байж, анх Хөлгөний тависан саналын дагуу www.on-air.mn сайт дээр Монголчуудын блогуудын бичлэгүүд харагдах тусгай цэс үүсгэн байрлууллаа.

Техникийн талаас гэвэл www.blogspot.com дээр хост хийгдсэн блогуудыг л оруулсан бөгөөд бусад өөр хост бүхий блогуудын RSS формат, тагууд зөрөөд байсан тул өнөөдөртөө түр орхисон болно. Гэхдээ тун удахгүй оруулахыг хичээнэ.

Мөн одоогоор зөвхөн зүүн гар талд блогуудын нэрсийн жагсаалт, гол хэсэгт хамгийн сүүлийн бичлэгүүдийн жагсаалт, зүүн талаас сонгон яг тухайн блогын бичлэгүүдийг үзэх боломжтойгоор орууллаа. Үүнийг хийхэд ихэнхи цагийг RSS feed -ыг уншиж мэдээллийг ялгаж авахад зарцуулсан болохоор ангилал, таг буюу түлхүүр үг, сэдвээр ялгах, хайлт зэргийг хийж амжсангүй. Ойлгоно бизээ.

ОнЭйр сайтад гадаадад суугчид ихээхэн ордог ба дээр нь монгол блогууд арвижиж, гэхдээ тэдгээрийг цөөхөн хэдэн "гэгээрэгчид" уншиж буй тул жоохон ч гэсэн сурталчилгаа болог гэсэн үүднээс хийв.

Мөн USI компаний блог портал гээд байгаа хэдий ч уншигчдад өөрсдийн бололцоогоор давхар хүргэж л байя гэж бодсоноос бус өөр санаа зорилго агуулсангүй.

Хэрвээ энд бүртгэгдээгүй шинэ блог байвал энд бичиж үлдээгээрэй.

Монголын блогчид мянга түм болох болтугай!

Tuesday, December 12, 2006

Хуучны дуунуудаас...

Дунд сургуульд байж дээ. Хичээлээ хийж суухдаа эмээдээ үглүүлүүлэн байж сонсдог байсан хэдэн сайхан дуунуудаа эргээд нэг дурсчихъя. Заримдаа шинэ зүйл гэдэг удаан мартагдсан хуучин зүйл байдаг шүү дээ. Дуу болгон тухайн цаг үеийн дурсамжыг агуулж, түүгээр дамжуулж хүний сэтгэлийг утсыг хөндөж чаддаг гэдэгт итгэдэг шүү.

-The Kelly Family




-Elton John - Sacrifice


-All for One - I Swear


-New Kids On The Block - Please Don't Go, Girl


-Bangles - Eternal Flame


-Bryan Adams - Everything I Do


-Backstreet Boys - Everybody


-Backstreet Boys - As Long As You Love Me


-Aqua - Dr Jones


За өнөөдөртөө ингээд өндөрлөе

Солонгорон туяарах болор аяга хагарсан түүх

Solongoron tuyarah bolor ayaganii hagarsan tuuh

Ene horvoo delhiid mendleed hezee ch yum negen tsagt durlaj, durluulj yavsan bas hezee ch yum negent tsagt durlaj, durluulj yavah buh humuundee zoriulan bichiglevee bi...


Ertee urid tsagt ch bish ene onoo ued yum genee.
Horvoo delhiigiin haa negtee negen ohin amidardag baij, tuunii hajuuhantai ni bas negen zaluu baidag baij l dee.

Ohin zaluugaas duu yum baisan ba zaluud setgeltei bolovch zaluu tuuniig duugee n gej bodoj hairladag baijee. Ohinii setgeliig zaluu gadarladag baisan ch yosiig bodon chimeegui baisaar eriin tseend huren salan odjee.
... Heseg hugatsaa ongorsonii daraa ch ohin mon l nasand hurch als holiin gazart yavahaar boljee.. Hunii nutagt ochson ohin hairtai zaluugaa sanan sanan dursdag baiv... Gevch negen odor ohin nutagtaa irgen ireed zaluugaa hain olj uulzav gene. Ohin mash ih osch tom bolsoniig harsan zaluugiin huuchin dursamj ooriin erhgui sergen ohind sain baisan setgel ni sergejee.. Iinhuu hairt hoyor heseg zuur az jargalaar duuren heden honogiig hamtdaa ongoroov gene. Bayar jargalaar duuren honog odoruud denduu boginohon ch denduu jargaltai ...
... Mon tsag hugatsaa harvasan sum met nisen ongorch ohinii butsaj yavah tsag ni boljee. Hairt zaluu ni ooriin hair setgeliin ilerhiilen bolgon mash tungalag uzemjit bolor ayagiig ohind Namaig sanah buriidee gegeen narnii tuyand il gargan tavij bgaarai hemeen ogchee. Terhuu bolor ayaga ni gerelt narand il tavihad solongoron tuyarch als holoos ch terhuu gerel ni haragddag idtei yumsanj. Ohin tuuniig ni avan hari nutag ruugaa odov gene.
... Ohin hari nutagtaa suun erdem nomdoo shamdan suuhdaa setgelt zaluugaa sanan dursah buriidee tselmeg nartai odor bolor ayagaa zaluugiin zahisan yosoor il gargan tavihad zaluu ch tuuniig ni eh nutgaasaa haran bayasaj setgelt ohinoo dursdag baijee..

... Tsag hugatsaa nisseer, odor honoguud eeljilseer l .. hezee ch ul zogsoh bolgoo..
Tsagiin ayasaar gerelt nartai odruud ch hovor tohioh bolj, ohin ch ayagaa gerelt narand il gargaj tavih ni homs bolj ehlevee...
Ohin ch setgelt zaluugaa martagnah ni olontoo tohiov.
... Negen odor ohinii naizuud ni tuunii ayagiig haraad tuuniig haga shidehed mash goyomsog duu avia gardag tuhai yariltsaj, ohiniig tuunees garah ter hovor egshiglent aviag sonsoj uzehiig yatgah bolovoo. Nugelt ene horvood hunii busarmag setgel gegch unenhuu horlontoi ajguu. Ohin ehendee durguitsevch etsestee terhuu hosgui egshiglent hovor aviag sonsohiig huseh bolovch ooroo shidej es zorigloloo...
... Getel negen odor tuuniig tanih negen zaluu hurch iren ohind tuunii ayagiig ni shidej ogohiig sanal bolgoh ni teree.. Ohin ch uuniig chuhamhuu husch bsn tul durtaigaar huleen avch hamtdaa ondor baishingiin oroigoos terhuu setgelt zaluugiin dursgasan bolor ayagaa shidej orhivooo...
Bolor ayaga ondor deerees nisen nisseer ... hari gazriin hatuu horson deer unan haga usren unahdaa onooh humuunii nugelt medrehguig myalaah hosgui aviagaa gargan but usrevee..
... Onooh zaluud ene ni mash taalagdsan ch harin ohind terhuu avianii gots saihan ni ul medregdev gene. Iimees ted doosh buun ochij terhuu bolor ayaganii oodos buriig haman avch shirheg bureer ni ondor deerees shidseer, ayaganii helterhiinuud ch egshiglent aviagaa gargan butarsaar suuldee olon jijig uirmeguud l bolon uldsnii daraa saya neg yum tednii sanaa amarchee.
... Ohin genet mash buruu zuil hiisenee uhaaran onooh hari nutgiin zaluutai uulzahaa boliv gene.

... Eh nutagtaa suugaa setgelt zaluu ni tselmeg nartai odor buriid tsenher tengeriin hayag shirten haravch onooh bolor ayaganaas tsatsarah solongiin ongo haragdahgui ih udav genee. Zaluu algasahgui haruuldan, itgel naidvar tavin huleevch olon odor honog ongorch solongiin tuya buur haragdahaa bolivoo. Uund setgel zovinoson zaluugiin setgeld tumen yanziin muu bodol ergeldeh bolovch etsestee tuunii setgeld lugshih hairiin setgel, itgeld diilden zamhrah bolgoo.
... Negen udaa setgelt zaluutai olnoo aldartai mergen turgen hemeeh boo udgan taaraldav gene. Zaluu tologch nart ul itgeh bolovch tuunees hari nutagt suugaa hairt ohin bolon bolor ayaganiihaa tuhai asuuv. Udgan zaluugiin tuhai suldneesee asuugaad sahi zaluud iin helevee Chinii ayagand asar ih saad totgor uchirchee, huu mini. Alsand suugaa ohin hongor chini setgel yugaan butsaasan baina daa. Tolgoiniihoo sainiig ashiglaval togloomgui amjilttai baina daa, Hiliin dees alhan garval Hileltseergui zugeer baina daa, chamd gejee..
Udganii ugend setgelt zaluu bas l unemshsengui, iimees ter nutgaas irsen negen hunees bolor ayaga, setgelt ohiniihoo tuhai suraglahad zaluugiin unenhuu setgeliig haraad sahi giichin uneniig es helj chadavaa. Zaluud ted nar sain baigaa tuhai hudal helj orhij genee.

... Havriin saihan tsag irj onooh ohin ch nutagtaa ireh tsag dohjee...
Setgelt zaluu negen odor zuudendee hairt ohinoo irgen irlee hemeen zuudleed ih bilegsheen darui ohinii gert ochivoos uneheer ohin ireed tun udaagui bgaag haraad hoorch bayarlasandaa niseh ni holgui baivaa. Gevch ohinii setgel horsniig sahi zaluu hoorson setgeldee nisen ajij es chadavaa. Tegeed ohintoi ene teriig yariltsan suuh zuuraa suuldee yagaad tselmeg nartai odor ch bolor ayaganii solongiin tuya es haragdah bolsoniig genet asuuhad ohin ch buh uneniig ooroo ochiv gene...
... Uuniig sonsson setgelt zaluugiin uhaan setgel balartan uur hilen ni badran aslaa. Gevch uhaan bodol uur hileng zahiran nomhruulj buh zuiliig heseg ergetsuulen bodoj, hairtai bsn ohinoo negent ugui bolsoniig haran haran gashuudaj genee..
Hurmast tenger ch tuuniig dagan gunihrah met baraan saaral uuleer nuugelten, ayanga tsahilgaanaar tsahilaj, aadar boroogoor shuurah shig...

... Horvoo delhii deer hosgui iim bolor ayaganuud ert eduugee hurtel bii bolsoor baidag ch tuuniig avsan hen negen hairlan nandignadag baihad harin oor busad ni tuuniig hagalan shiddeg ajee..

Solongoron tuyarah bolor ayaganii hagarsan tuuh iim ajguu
***************************************************

Хэхэ.. Би гэж хүн 2004 оны 7 сард "гүн шархтаад" ингэж бичиж байсан байх юм. Цахим өртөөгийн архиваас олж авлаа. Асуулт самбар дээрх бол чад болчихжээ. Тэнд уул нь миний дээхнэ бичиж байсан Програм хангамжийн хэл дээрх Салтан хааны үлгэр байх ёстой.

Гурван бүдүүн - Чамайгаа хүлээнэ клип
(userid=video password=123)








































Monday, December 04, 2006

DOHA 2006: Cycle : Бахархал + Харамсал

Өчигдөр ДОХА 2006 Азийн 15 дахь тоглолтын бөөн гараатай дугуйн уралдааныг ТВ5 телевизээр үзэв. Хичээлээ хийх зуураа хааяа нэг өндийж харчихаад суутал дугуйн уралдааныг үнэхээр үзэхгүй байж тэссэнгүй.
Учир нь манай Монголын Гавъяат тамирчин Ж.Өлзий-Орших маань уг бөөн гарааны уралдааны лидерүүдэд буюу нийт 40 гаруй дугуйчдаас магнайлан гарсан эхний 10 дотор явж байлаа. Магнайд яваа лидерүүд дараачийн бүлэгээс 2 минут гараны зайд тасараад, үлдсэн хэсэг нь бүүр бараа алга.
Нийт 150км орчим зайнд уралдаж байсан бөгөөд уралдааны зам эгц тал газарт, тууш газар байлаа. Тайлбарлагчын ярьж буйгаар хэрвээ бартаа ихтэй, өгсүүр газарт тохиосон бол манай тамирчинд давуу талыг ихээр бий болгох бөгөөд иймэрхүү газарт үнэхээр их хатуужил, тэсвэр, чадал шаардах тул ихэнхи тамирчид гээгдэж хоцрох магадлалтай байдаг гэж байгаа.
Хурдан морьний уралдаан үзэж сэтгэл хөдөлдөг монголчууд маань энэ орой гадны "морьдтой" уралдаж буй өөрсдийн 2 "хүлэгээ" түрүүлээсэй, ядаж байранд ороосой хэмээн догдлон суусан нь дамжиггүй. Бага байхдаа дугуй унаж үзээгүй, ядаж дугуйтай болох юмсан гэж бодоогүй хөвгүүд ховор байх, би хүртэл дугуй авч өгөөч гэж зөндөө гуйгаад, хэдэн ч улирал дараалж онц гарахад аав ээж маань "осолтой, машин доогуур орох гээ юу" гээд шалтаглаад л авч өгөөгүй юм даг. Тийм ч болохоор эдгээр дугуйчид маань бидний гүйцээгээгүй мөрөөдлийг маань гүйцээж олимп, тив дэлхийн уралдаанд ийнхүү өндөр амжилт үзүүлж, хэдий ядуу буурай орных ч гэсэн "бор зүрхээрээ" явж мэргэжлийн тамирчид болж дугуйн спортын ертөнцөд өөрсдийн гэсэн байр суурийг олж, өөрсдийн түүхийг бичсэнд нь дотроо баярлаж, бахархах сэтгэл төрж суулаа шүү.

Өлзий-Орших гуай маань мэргэжлийн клуб болох "Марко Поло" -д харъяалагдаж томоохон уралдаануудад оролцдог, Монголын залуу дугуйчдын халааг дасгалжуулж дагуулдаг, Дэлхийд томоохондоо ордог дугуйч юм. Сүүлд гарч ирж биднийгээ баярлуулах найдвар төрүүлж буй Болдбаатар, Тэмүүлэн гээд олон залуу үеийнхэн бас олон улсын тавцанд гараад байна.

За тэгээд өчигдөрийн тэмцээнд юу болсон талаар ярья.
Лидерүүдийн хэсэгт Ираны 2, Японы 2, Казакстаны 2 дугуйч явсан ба энэ нь аль нэг нь тасран зугтаж барианд орох, хэрвээ уг тамирчин ядарлаа гэхэд нөгөөх нь мөн тасрах тактик хэрэглэдэг учраас дан дангаар яваа улсын тамирчдаас илүү давуу талтай байлаа.
Ингээд бариа хүртэл 50 орчим км дутуу байхад Японы тамирчин Ичима огцом хурлан тасран зугтаад нилээд яваад баригдав. Хашир туршлагатай тамирчид маань уг тактикийг гадарлаж байгаа тул төдий л сандралгүй жигд хурдаар нэхсээр гүйцэв. Уг нь сайхь дугуйч барианы наана бусад дугуйчдыг хооронд нь үзэлцүүлж, хүчийг наана баруулаад нөгөө Япон дугуйчын хүчийг барианы өмнө гаргах зорилготой байсан нь бүтсэнгүй. Ингээд барианы өмнө салхиа ээлжилж авцгаан эвтэй найртай явж байсан дугуйчид маань барианаас 10 орчим км зайд ээлжлэн тасрах оролдлого хийн урагш дайрцгаасан ба тухай бүрд бусад дугуйчид нэхэн барьж байлаа. Манай дугуйч маань цээж хавьд байрлан байдлыг ажиглан хүчээ гамнан явж байлаа. Энэ нь ч ганцаар явж буй хүнд зөв тактик юм.

Дугуйчдад "салхи авна" гэсэн ойлголт байдаг ба энэ нь шувуун цувааны түүчээ адил цувааны өмнө гарч салхи зүсч явахыг хэлдэг бөгөөд удаан ингэж явах нь ачаалалыг өөртөө хүлээж, цуцалтыг хурдан авдаг тул хол зайд уралдаж буй тамирчид аль болох "салхи авахаас" татгалздаг. Иймээс ч ганцаар тасрах нь барианы наана хүчээ самарч болох аюултай бөгөөд барианы өмнө хүч суларахад түүний ард "салхинд нь суун" явж буй тамирчин нөөсөн хүчээ гаргаж урдуур нь орох ч тохиолдол бий.
Ингээд хэсэг зуур байдал тайван болсон үед Хонгконгын дугуйч гэнэт хурд аван тасарсан бөгөөд түүний араас Казакстан, Ираны дугуйчид нэхэн орж бусдаас 15-20 секундын зайд тасрав. /Яг энэ үед л уул нь миний бодлоор манай дугуйч тэдний бүлэгт орох байсан бол ашигтай байсан шиг санагдаад байгаа юм/.
Ингээд тасарсан 3 маань зугтан хурдалж, ээлжлэн салхиа аван явцгаав. Учир нь арын хэдэд гүйцэгдэхгүй бол тэд бариа хүртэл найзууд бөгөөд яг барианы өмнө чухам нь хэн нь түрүүлэх вэ гэдгээ шийдэх тул ээлжлэн салхиа авцгаах нь ойлгомжтой байв.
Ийнхүү бариа улам бүр ойртсоор байлаа. Арын хэд аажмаар хурдаа авцгаасан ч өмнөх 3 бас л хурдаа нэмнэ. Бариа яг 500м-с 1км орчим байхад арын хэд нөөц хүчээ гарган араас дайрцгаасан ба гэхдээ тэдний тооцоолж байснаар өмнөх 3 хүчээ бас ч бараагүй байсан бололтой барианд 3уулаа орох нь тэр. Өлзий-Орших маань тэднээс мааш жоохон дутаж орсон бөгөөд бараг л гүйцэх байсан даа. /Миний бодлоор арай л хожимдож араас дайрсан байх/ Ингээд Хонгконг, Иран, Казакстан, Монгол гэсэн дараалалаар байранд оров.

Гэхдээ 47 тамирчдаас 4-р байр гэдэг чамлалтгүй амжилт. Жишээ нь л гэхэд Хятадын одоо бөөн "халамж" тавьж, 2008 оны найдвар гээд буй Фүжи нь хүртэл эхний 10 хавьцаа л байна уу.

За тэгэхдээ манай дугуйчдын найдвар тасраагүй, үүний ард 2 ч гараа/уралдаан байна. Цуваа гараа буюу цагаар уралдах дээр бас ихээхэн найдвар тавин Монголчууд маань дугуйчидаа харж сууна.

ДОХА-гийн тэнгэр дугуйчдыг маань ивээх болтугай!

Saturday, December 02, 2006

Өөрөө өөрийгөө олов

Ойрд блогдсонгүй. Учир нь эргэн тойрон маань баахан ажил ч овоороод, ядаж байхад шинэ жил дөхөөд хамаг юм оноос өмнө, оноос өмнө гээд маш яаралтай гэсэн тодотголтой.
Товч хэлэхэд миний амьдрал ер нь юу болоод байна вэ...
Ингээд ажил ч урагшлахгүй, дээр нь Япон хэлний хичээл, даалгавар бөөн ханз эдэр гээд, ядаж байхад ямбий машин маань бензинийг илүү цуслаад, оройхон тарж ирэхээр гараш олдохгүй үнэд ороод, гадаа тавьсан тэрэг өглөө царцаад, асаах гэж бөөн амьтан царайчлаад...уур хүрч уушиг сагсайгаад ирэхээр мань хүний CPU usage 100% хүрээд multitasking ажиллагаа орширч buffer overflow болоод эхлэхээр system маань distributed denial of service болоод crash (стресс)-д оржээ гэж өөрийгөө дүгнэв.

Урьд нь ямар байваа:
Ажил:
-Маш том мөрөөдөлтэй хүн. Түүнд хүртэл маш их цаг, маш их хөрөнгө хэрэгтэй. Гэхдээ яахав, ганц дайчин ганцаардахгүй гэдэг шиг үзээд л байна.
-Тодорхой хэдэн зорилгодоо хүрэх гээд бүх цаг заваа зөвхөн компьютерийн ард өнгөрөөнө.
-Өдрийн нормын хэдэн ажилаа хийгээд дараа нь шинэ соргог зүйлс олж уншаад, баахан туршилт энэ тэр болноо. P2P, Distributed Architecture, VoIP, System Hardening, LAMP, Streaming, Pay-per-View гээд л ...
-За оройхон тийшээ CS 1.6 асааж авангуутаа 5vs5 болоод хэсэг үзэлцэнэ. Өдрийн алжаал тайлах кайф ч гэмээр юм уу даа.

Амьдрал:
-Орой 10, 11 гэж өнгөрч ирээд хоолоо идэнгээ хэсэг ТВ харж байтал нойр хүрээд нам.
-Өглөө 9-д босоод 9.30 гээд ажилдаа ирнэ.
-Хагас сайнд хааяа заал авч сагс тоглоно. Тэгж байтал утас дуугарч "ойрд уулзаагүй" найзууд дуудаж ганц хоёр лааз бийр "суллах" дуудлага ирнэ.
-Аа эсвэл ажилийнхантайгаа нийлж аль нэг нам гүм газарт ороод баахан дэвэн дэлхийн юмс хамж шимж яриад эцэст нь "embedded system", "nano technology" болоод хиймэл оюун ухаан дээр очоод дуусна.

За тэгээд ер бодоод байхад хэтэрхий их компьютерийн ард сууснаас болоод "компьютерийн лазан тэрий" гэдэг өвчин туссан юм байхаа даа. Үүнээс хойш, түүнээс цааш аль болох энэ дэлгэцний ард суухаа багасгахаас. Маргааш номын дэлгүүр орж хэдэн ном олж аваад, оройдоо гарчиглаад, хичээлээ дахиж таслахгүй суугаад, орой даалгавараа хийгээд, хэдэн "сайжруулсан сүг зурагаа" цээжлээд, эн-эйк-кэй г үзээд, ажлын цагтаа нормын ажилаа яс амжуулаад, хааяа нэг эхнэртээ сарнай авч сюрприздээд, амралтын өдөр эмээгийн зааж өгсөн хуушууртай цайгаа чанаж уугаад арай нэг ондоо хэв загвараар амьдралын хэмнэлээ өөрчилөхөөр шийдэв.
2003 онд хувийн бизнесс эхлүүлэх гэж ажилаасаа гараад, байгуулсан эхний компаниа дампууруулаад, Баабарын хэлдэгээр "гудамжинд лааз өшиглөж" явахдаа иймэрхүү эрэл хайгуул хийж өөрийгөө нэг удаа олж байсан юм байна. Түүнээс хойш даруй 3 жил өнгөрч. Энэ хугацаанд би өөрийн сайн анд нөхдөө олж, өөрсдийн бизнессээ босгож, амьдралын ханиа олсон ч өөрийгөө гээж орхижээ. Сүүлийн хэд хоногт ажил, хичээлээ тасалж, гэртээ ганцаараа тамхиа баагуулангаа бодоод байхнээ дахин би өөрийгөө олж авах цаг маань болж гэдгийгээ ухаарав. Өмнө нь би "юу хийх вэ" гэдгээ ухаарч байсан бол одоо "яаж хийх вэ" гэдгээ ухаарав. За тэгээд бөөн ухаарч, сэхээрсэн "галзуу хүний өдрийн тэмдэглэл"-ээ хуучин цаг үетэй нь ийнхүү "төддүгээр" жарны "тийм" жилийн өвлийн эхэн сарын "төдөнд" гарчиглан үлдээв.

Өөр юу мартлаа...? Аа тийм, блог ...
Блог дээрээ сайхан дэлхийн болон монголын түүхийн сэдэвээр нэг блог нээнээ. Хар бага байхын түүх, газарзүй, амьтан судлал гээд дуртай байсаных энэ сэдвээр нээхгүй болох болохгүй шүү