Sunday, March 02, 2008

Чөдрийн ганц буюу Toyota Chaser

Ажил төрөл хөөцөлдж явахад, амьдралд ч тэр машин буюу унааны хэрэгцээ ихэсчээ.

Би гэдэг хүн өнгөрсөн оны өмнөхөн буюу 12 сарын сүүлээр чөдрийн ганц унаагаа шинэчлэв.

Өмнө нь 96оны Toyota Camry SV40 хар хөх тэрэг унаж байсныгаа 99 оны Toyota Chaser GX100 машинаар солив.
За тэгээд мань мэтийн залуучуудад боломжтойгоор нь үнийнх нь 30% өгөөд ХАС банкны лизинг буюу санхүүгийн түрээсээр авчихлаа.

Уул нь ийм Nissan Skyline GTR-34 автомат кропкатай машинг сонирхож байсан ч зөвхөн Голомт банкны лизингээр л авах боломжтой байсан ба 3-с 4 хоног Голомт зээлийн хэсэг дээр өөрийнхөө зээлийн түүх, гэр орон, гэр бүл, ажил эрхлэлт энэ тэр гээд түмэн булчирхайгаа тоочоод ч тэдний "хүнд сурталыг" 4 хоногоос илүү тэвчиж чадсангүй болив. Тэгээд ч бас дассан сурсан, гарын давьрига даахаар нь, сэлбэг эдэр нь ч олдоцтой, кабинь нь дотроо зай сайтай, тэнхлэг нь өндөр эдэр гээд бүхий л зүйлийг нь дахин сайн бодож үзээд "ховор машин" унаж гангарах хүслээ дарж чадав.

Тэгээд ч ХАС банкныхан үнэхээр бичил зээлээр толгой цохидог банк гэсэндээ Голомт дээр 4 хоносон ажлыг маань ганцхан өдрийн дотор л гялалзуулж орхив. Маргааш өдөр нь Замын Цагдаа орж номер дугаараа аваад л бараг 12 цаг ч хөөцөлдөлгүй шинээ авчих нь тэр.. Авсан өдрөө Монгол Даатгал орж даатгуулаад тэгээд л чөдрийн ганц унаатай болчих нь энэ дээ. Цаашид хэрвээ энэ маягаар машины лизинг хөөцөлдөхөөр бол юуны өмнө ХАС банк дээр очсон нь дээр байна лээ шүү. Ядаж л хүү нь хамгийн бага байсан. Энэ Chaser GX100 гэхэд зах зээлийн үнэ нь ~6500$. Гэхдээ лизингээр авахаар болоход 6,700$ болчихож байсан.
Хөдөлгүүрийн багтаамж 2.0см куб. Дээд хурд 180км/цаг. Chaser, Mark II Tourier гэсэн загварууд авах боломжтой байсан ч тухайн үед Avante кузовтой нь боломжтой байлаа. Бүүр өмнө нь бол Toyota Harrier GX3.0 жийп авъя гэж бодож байсан ч миний 1т үнэ харьцангуй өндөр (13,000$), 2т сард өгөх зээлийн эргэн төлөлтийн хэмжээ нь дор хаяаж 500$ болох гээд байсан ба хотоос тэр бүр гарч явах шаардлага бага тул седан буюу жижиг тэрэг авсан л даа. Хөнжлийнхөө хирээр л хөлөө жийсэн нь дээр шүү дээ.








За тэгээд авсаныхаа дараа хийх ажлууд зөндөө гарна:
-Тос масло солих. Япон харьцангуй дулаахан орон тул манайх шиг хүйтэнд зориулагдсан моторын тос, кропканы тос маслог нь солино. ~80,000T
-Өвлийн дугуй тавих. Бас л манайх шиг зам нь гэж хоккейн талбай шиг зам дээр зуны гуталтай нь машинаа давхиулж өөрийгөө болон бусдыг эрсдэлд оруулж байснаас нэмж хэдэн төгрөг гаргаад гайгүй сайн арзгар хээтэй, шинэвтэр өвлийн зориулалттай дугуй тависан нь хамаагүй дээр. ~160,000T
-Дохиолол тавиулах. Бас л манайд урт гартанууд захаас аваад зам дээр зөндөө тул дохионы урд, хойд гэрэлээ шрүпээр эргэдэж тогтоох, урд копут олгойлгогч тросыг моторын дотуур явуулах, дохиолол буюу car alarm тавиулах нь маш чухал шүү. Зүгээр л таны урд 2 гэрэл, урд копутны нүүр гуравыг чинь хулгайлчихад та цэвэр 500,000T алдагдалд орно. За байг, таны хажуугийн 2 толны шилийг чинь авчихад 50,000T дор хаяж авна. Тэгэхээр дохиолол тавиулаад ийм өөрчлөлт хийчихэд хулгайн эрсдэл бас л багасна. ~90,000T
-Оношилгоонд орох. Тэнхлэг тохиргоо. Та хурдтай давхих дуртай бол, за хурдаа тохируулдаг байсан ч гэсэн хурд л бол хурд. Их бага гэж ялгадаггүй. Тэр дундаа манайх шиг замаараа явж байгаа нь бараг авторалли шиг газарт явах эд анги буюу тэнхлэгийн тохиргоогоо үзүүлээд, хэрвээ алдагдсан байвал тохируулчих хэрэгтэй. Энэ нь таны машины шарвалт, бөгсөө хаяах эдэрийг бас л тодорхой хэмжээг багасгаж өгнө. Ядаж л эргэлт дээр, тэр дундаа мөс, цастай халтиргаа гулгаатай үед хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангана.
Мөн амортизатор, тэнхлэгийн гар болон түлк резинүүд гэх мэт зүйлсээ шалгуулчих нь зүгээр. Кабиндаа дуу багатай машин бас л тухтай, тохилог шүү. ~100,000T
-Суудлын бүрээс. Бүрээс хийлгэчихвэл ядаж суудалд гамтай, бас бүрээсээ угаагаад яваад байх нь суудал цэвэрлэхээс амар. Бас өвөл ч дулаахан. Сонгол бол их бий дээ. Хамгийн хямд нь ~35,000T
-Гэрэл. Цэнхэр туяатай асдаг энэ тэр гээд янз бүрийн нэмэлт гангараа зөндөө. Үнийг нь судлаж байсангүй ;)
-Хөгжим, ТВ тавиулах. Машинийхаа стандарт хөгжимөө солимоор байвал сонголт бас л арвин. Сүүлийн үед DVD тоглуулагчтай, MP3 тоглуулагчтай, ТВ хүлээн авагчтай энэ тэр гээд хөгжимүүд бол зөндөө л байсан. Миний хувьд kenwood фирмийн mp3 форматаар CD тоглуулагчтай, фм хүлээн авагчтай хөгжим байсан. Машины mp3 transmitter уул нь сонсож явдаг байсан боловч дуугралт нь муу байсан болохоор CD дээрээс сонсоод л явна даа. Хааяа фм сонсдог боловч реклам нь их залхаана л даа.

Ингээд одоо нэг юм хөдөлгөөнд оролцож болохоор боллоо. Дөнгөж шинээр сууж явахдаа бас л хашир байхгүй бол болохгүй. Шинэ машиндаа сэтгэл ханж хөөрөөд нэг их хурдлаад хэрэггүй л болов уу. Хаазаа яаж авч байгаа, хурдны хайрцаг дахь араанууд хир солигдож байгаа, тормозоо яаж авч байна гэх мэт зүйлсээ сайн хянаад эхний 2 долоо хоногтоо шинэ унаандаа дасталаа хурдлах хэрэггүй. За тэгээд мэдээж Toyota Chaser, Cresta, Mark II эдэр нилээд урт раамтай машин тул зам дээр эргэх эдэрт том тойрог үүсгэж маневрладаг. Шинэ жолооч нар тэр дундаа зам дээр эргэх гээд тойрог нь багтахгүй урагч маневрлах гэж бас сандраад, хүлээж буй машинууд нь сигналдаж сандаргаад л ... Гэсэн ч удалгүй тэгээд машиндаа дасахаараа жижиг хөдөлгүүртэй машинуудыг хол хаяад л давхиад өгнө дөө. Тэр тусмаа шулуухан шиг зам дээр хажуугаар нь сүн гээд л гарч өгнө. Харин та дээрхи төрлийн япон унаатай бол бусад хямд үнэтэй, гадна талын үзэмж нь "запирцан" эксээл, соната зэрэг autogangster уудаас холхон шиг явах нь зүгээр. Хичнээн таны зөв байсан ч урдуур шахаж орж байгаа, хажуугаас дайрч урд орох гэх мэт ихэнхдээ хотын бөглөрөл дотор бол тэдэнд зай тавьж өгөөд л, "найр тавиад" байхаас өөр аргагүй. Учир нь хажуу талаасаа харилцан шүргэлцлээ гэхэд тэдний засвар бол дээд тал нь 100,000T байхад л хангалттай, харин таных бол доод тал нь л 200,000T болно гэдгээ санах хэрэгтэй. Тэгээд ч сэвтэй машин унах нь сэтгэлд бас л сэвтэй. Харин үнэхээр та урдуураа дайруулах дургүй бол хажуугаас дайрах машинд урд "хоншоороо" оруулах аргагүйгээр нь өөрийнхөө урд талын машины араас "гүперлэж" ойрхон зай барьж яв. Тэгвэл таныг өнгөрүүлээд л араар чинь дайрахаас өөр аргагүй. Гэхдээ л энэ арга нь бас л эрсдэлтэй алхам шүү.

За ингээд шинэхэн машин авч жолооч болох гэж буй хүнд өгсөн бяцхан зөвлөгөөгөө өндөрлөе!

Толь шиг зам дээр сум шиг давхихдаа, галзуу юм шиг хөгжмөө орилуулах ч сайхан шүү.

Let's Chasing others... GoGo!


Sport Chasers:



2 Comments:

Doum said...
This comment has been removed by a blog administrator.
bold said...

bayrlalaa, saihan zuvluguu ugsund